Страници

Translate

вторник, 4 март 2014 г.

Ти срещу мен - Джени Даунам

Пристъпвам към тийн книгите с особени резерви. Понякога оставам приятно изненадана, друг път не толкова приятно. Конкретният случай с Ти срещу мен на Джени Даунам е нещо по средата.
Резюмето от гърба на корицата:
Ако някой нарани сестра ти и ти си истински мъж, няма ли да искаш да отмъстиш? Ако брат ти е обвинен в ужасно престъпление, но твърди, че е невинен, няма ли да му повярваш?
Светът на Майки започва да се разпада, когато сестра му казва, че е изнасилена. 
Животът на Ели се превръща в ад, когато срещу нейния брат е повдигнато обвинение в изнасилване. 
Звучи много добре на първо четене, нали? Очакваш нещо силно и може би сърцераздирателно. Не съм чела бестселъра "Преди да умра" на авторката, но Ти срещу мен ме остави по-скоро с чувство за нереализиран потенциал.
Основният конфликт в книгата е сблъсъкът между лоялността към семейството и любовта към някого, който е от противниковата страна. С две думи вкратце и без увъртания - по-малката сестра на Майки е изнасилена от по-големия брат на Ели. Трагедия е и за двете семейства, и повествованието разкрива колко болезнено е за всички засегнати страни. Семейството на Ели е богато и се очаква мастития адвокат да измъкне брат й от присъда. Съответно семейството на Майки не само че е бедно, но майка му е алкохоличка. Майки иска да отмъсти. Ели отчаяно се опитва да се самоубеди, че брат й е невинен. И някъде по средата двамата се влюбват.
Главните герои Майки и Ели /трябваше да си припомня имената им, което е достатъчно показателно/ не успяха да оживеят от страниците, нито да почувствам някаква емоционална връзка с тях. Чак по средата на романа започнаха да ми стават интересни. Любовната им история беше претупана и недоизпипана и съвсем не мога да повярвам - а съм вярвала в какво ли не - че са се влюбили за толкова кратко време.
Много по-интересни образи ми бяха бащата и майката на Ели. Бащата защитава сина си и отказва да види истината и влиза в конфликт с дъщеря си и жена си. Майката е разкъсана между образа на сина, който е израснал пред очите й и непознатият, извършил немислим акт на насилие.
Други ревюта определят Ти срещу мен като откровен, смел, провокативен. Да, темата е сериозна и тъкмо за това не мога да простя някак повърхностното повествование и хаотичното поведение на главните герои.
Не знам дали ще посегна към друга книга на Джени Даунам. Може и да й дам още един шанс. След време.

Няма коментари: