Страници

Translate

вторник, 2 април 2013 г.

Новите дрехи на старите майстори

Няма нужда да казвам, че корицата е важна.
Не съди книгата по корицата е много хубав израз, който работи като метафора, но за комерсиален продукт е неприложим.
Да, книгата е продукт колкото и плебейски да звучи. А писателите са занаятчии, освен че са творци. Правилната корица е път към джоба и сърцето на читателите.
Напоследък ми направи впечатление тенденцията на класически романи да се лепват корици, които крещят "съвременно" и не се срамуват от това. Тенденцията започна още с еротичните романи, продавани заедно със списание Story, а сега наблюдавам как новопоявилото /ако не греша/ издателство Апостроф и след него Ера, поемат по същата посока.
Един от аргументите, който съм чувала по този въпрос е, че съвременните корици привличат тийн аудиторията, така печално известна с нежеланието си да чете. Но не можем да зарежем историческия контекст просто така. Не винаги е свързан с грозноляви корици, повярвайте ми. Има доста оригинални попадения, наред с баналните.



А някой дори са твърде необикновени, като например изданието Емма на Penguin.



Абсолютен фаворит от всички корици на Гордост и предразсъдъци ми е тази черно-бяла версия, отново на Penguin. Детайлът с настъпената фуста е гениален.








Вечната Амбър е още една от класиките, които Апостроф осъвремениха, давайки й вид на... знам ли, с тази корица си мисля за фентъзи, включващо вещица-заклинателка, хвърляща проклятитя.


1 коментар:

Steve Mills каза...

МОЯТА СВИДЕТЕЛСТВО КАК ПОЛУЧАВАТ МОЯТА МЪЖ:

Моето име Роуз съм от Норвегия, искам да споделя историята си тук онлайн за това как съм върнал бившия си съпруг с помощта на велик човек, който ме заклина в рамките на 24 часа, когато съпругът ми се върна при мен, името му е Д-р Огунделе. Чух някой да разказва историята си по радиото за д-р Огундели за това как този мъж й помага с целия му проблем, така че бързо се свързах с него за помощ, защото съм бил измамен твърде много пъти от фалшиви хора, но веднага щом се свързах с д-р Огунделе, хвърли магия за мен и той ми каза, че съпругът ми ще се върне при мен в рамките на 24 часа, това е като чудо за мен, аз му вярвах и чаках, а в рамките на 24 часа съпругът ми ми се обади по телефона и помоли ме да простя него и днес съм щастлив да ви кажа, че съпругът ми се е върнал при мен и и двамата живеем щастливо. Моля, искам думата да ми помогне да благодаря на д-р Огундели за великата му работа в живота ми, аз се съгласих с него, за да информирам света за неговата добра работа, затова споделям историята си, за да ми помогне да му благодаря за тези който се нуждае от помощ, за да се свърже с него за помощ, той има силата да донесе щастие и да даде решение на всякакъв проблем, аз го препоръчвам на всеки, който има нужда от помощ, той е 100% оригинален и тук е неговата информация за контакт за тези, които се нуждаят от неговата помощ , Имейл: ogundeletempleofsolution@gmail.com. WhatsApp или Viber Чат: +27638836445.